Rockefeller Structuurdag

In alle bedrijven die groeien verandert de structuur continue. Wanneer je boven de 10 medewerkers bent gegroeid moet je meer tijd gaan investeren in beslissingen en bepaalde verantwoordelijkheden goed afbakenen. Voor deze bedrijven is de Rockefeller Structuurdag ontwikkeld. Tijdens deze strategiedag duiken we diep in de structuren van je organisatie die zelfs in een groeifase kunnen leiden tot een winstgevendheid van boven de 20% (met Glasnost behaalde ik ooit 30%).

We versnellen je organisatieontwikkeling in één dag en structureren je bedrijf ten goede.

go delphi

In één dag de belangrijkste organisatorische structuren begrijpen

Veel bedrijven in een groeifase hebben behoefte aan structuur. Want in tijden van groei verandert er veel, ontstaan er verschillende overlegvormen en voordat je het weet zie je door de meetings het bos niet meer. En blijven cruciale overheadszaken als HR, marketing en sales liggen doordat het niet duidelijk is wat de verantwoordelijkheden zijn. Vragen die dan vaak leven bij de ondernemer en het managementteam zijn:

  • Hoe verdelen we de verantwoordelijkheden binnen het managementteam?
  • Hoe zorgen we ervoor dat onze teams zelfsturend worden?
  • Hoe stroomt de informatie optimaal door de organisatie van medewerker naar MT en weer terug?

Op al deze vragen krijg je antwoord tijdens de Rockefeller Structuurdag, een workshop van in totaal één dag waarin je wordt meegenomen in de theorie en praktijk. Je krijgt de kans om, vaak samen met je managementteam, strategische elementen goed op papier te krijgen en direct toe te passen. Vaak verdelen we deze dag in twee dagdelen. Zodat in het eerste dagdeel het management team strategische beslissingen maakt en de theorie begrijpt en dat in een tweede fase de laag eronder deze keuzes te horen krijgt en deze dan ook draagt in de organisatie voor optimale implementatie.

Inhoud

Wat gaan we deze dag doen?

1. Verantwoordelijkheden afbakenen
Wie is waar verantwoordelijk in het management team voor en welke verantwoordelijkheden passen daarbij?
2. Zelfsturende teams via KPI’s
We zorgen ervoor dat verantwoordelijken in marketing, sales en operations zelfsturend worden door middel van Key Performance Indicators (KPI’s).
3. Implementatie van Rockefeller Habits
We gaan de Rockefeller Habits van Verne Harnish toepassen op een manier dat ze door het MT en het Senior Leadership Team (SLT) echt worden gezien als een sturend mechanisme van groei.
4. Informatiekringloop optimaliseren
We optimaliseren hoe informatie door de organisatie stroomt, van de medewerker, naar het MT en weer terug naar de organisatie. Dit verhoogt het engagement.
5. Focus op blije mensen, blije klanten en hoge winst
We streven naar een balans waarin medewerkers tevreden zijn, klanten blij worden en de winst hoog blijft.
Templates
Tijdens de workshop krijg je templates voor alle meetings die belangrijk zijn in je organisatie, van een MT, tot een weekly, van een monthly tot een quarterly.

Na de Rockefeller Structuurdag heb je een helder beeld van de verantwoordelijkheden binnen het MT, een structuur voor zelfsturende teams en een geoptimaliseerde informatiekringloop. Dit zorgt voor een efficiënte en winstgevende organisatie.

Wat onze klanten zeggen

– Mark Zuckerberg

“I’m there to build something for the long-term. Anything else is a distraction”

Eerste kennismakingssessie met Wouter Glaser van Go Delphi

Klaar voor je next step?

Ik wil graag weten wie je bent en ook zelf voelen dat we elkaar begrijpen en ik zeker weet dat ik je verder kan helpen.